DESPRE MASAJ

 Masajul este o formă alternativă de medicină practicată în întreaga lume din timpuri străvechi. Prin folosirea mâinilor și a degetelor, un specialist în masaj poate folosi diverse tehnici pentru a crea mișcări circulare, ce diferă ca intensitate în funcție de tipul masajului. Adesea, tehnicile de masaj terapeutic sunt folosite în spitale și centre de recupere ca metode de tratament complementar.

De altfel, masajul este practicat în numeroase alte locuri, iar scopurile sale variază. Puteți practica sesiuni de masaj de relaxare la saloane specializate în astfel de practici sau, la nevoie, puteți apela la serviciile unui centru de recuperare prin masaj terapeutic. Stațiunile balneoclimaterice sunt un alt loc în care oamenii merg adesea pentru a se bucura de clipe de liniște și relaxare prin intermediul masajului.

Nu de puține ori, firmele și organizațile oferă angajiților abonamente la saloane de masaj sau creează un astfel de spațiu de relaxare chiar în sediul companiei. Acest lucru s-a dovedit a contribui la creșterea stării de bine a salariaților și, implicit, a productivității acestora.

Despre masaj - Principalele tipuri

Există diferite tipuri despre masaj, dar cele mai practicate forme, cel puțin la noi în țară, sunt masajul de relaxare, masajul terapeutic, cel suedez și shiatsu.

Despre masaj de relaxare

Masajul de relaxare are rolul de a detensiona corpul în întregime, acționând la nivelul mușchilor, articulaților și tendoanelor. La sfârșitul unei sesiuni de masaj de relaxare, multe persoane susțin că se simt mult mai „în formă” decât înainte și că resimt vigoare și forță în organism. Masajul de relaxare mai este cunoscut și sub denumirea de masaj anti-stres, întrucât ajută, într-o mare măsură, la eliminarea stărilor de anxietate și stres din organism.

Despe masaj suedez

Una dintre cele mai populare forme de masaj din SUA a devenit foarte cunoscută și apreciată și în România, unde a câștigat din ce în ce mai mulți adepți în ultimii ani. Această formă de masaj a fost elaborată și pusă la punct de către Henri Peter, de la Universitatea din Stockholm, în anul 1812.

O ședință de masaj suedez durează, în medie, 50-60 de minute, este o opțiune foarte potrivită pentru cei care vor să se bucure de o experiență SPA și presupune exercitarea unei presiuni ferme, dar, în același timp, delicate asupra mușchilor. De regulă, la masajul suedez se folosesc uleiuri speciale pentru ungerea pielii, iar clientul trebuie să fie dezbrăcat și acoperit doar cu cearceafuri.

Cele mai folosite tehnici de către maseurii care practică acestă formă de masaj sunt:

loviturile lungi și alunecările
masarea fiecarui mușchi
frecțiile
loviturile ușoare
vibrațiile

Despre masaj shiatsu

Masajul shiatsu este considerat a fi echivalentul presopuncturii și este o tehnică menită să inducă stări foarte profunde de relaxare. Aceasta nu trebuie confundată cu acupunctura, tehnică în care se folosesc ace foarte subțiri. Shiatsu este formă de masaj care reechilibrează energia corpului uman prin intermediul mișcărilor uniforme în anumite puncta localizate pe corp, considerate a fi puncte de energie. Este vorba despre aplicarea unei presiuni profunde a țesuturilor pe cele 12 meridiane ale corpului.

Despre masaj terapeutic

Printre cele mai căutate forme de masaj este masajul terapeutic, care are la bază tehnicile folosite în masajul de ralaxare, însă cel din urmă este mult mai specific decât primul, țintind acele zone problematice din corp care dau dureri sau cauzează disconfort. Această formă de masaj a fost adesea practicată de-a lungul timpului în cultura multor popoare, în mod special în cea asiatică.

Este important de știut că masajul terapuetic trebuie practicat numai de persoane foarte bine instruite în acest domeniu, înturcât o presiune prea mai mare, aplicată în locuri ce ar trebui evitate, poate provoca mai mult rău decât bine. Mai mult decât atât, sesiunile de masaj terapeutic ar trebui practicate doar cu acordul medicului.

Unul dintre pricipalele avantaje este faptul că de beneficile masajului terapeutic se poate bucura aproape toată lumea, de la nou-născuți și până la cei care au ajuns la vârsta a treia.

Este bine de știut că efectele benefie ale masajului terapeutic se fac simțite în timp, așa că înarmați-vă cu răbadare.

Despre masaj - Ce să așteptați de la o ședință de masaj terapeutic

Mulți dintre specialiștii în masaj terapeutic vă pot ruga ca, înainte de prima ședință, să completați un formular care să conțină detaliile istoricului dumneavostră medical, precum și informații despre starea de sănătate actuală. Acest lucru este mai mult decat indicat, iar dacă terapeutul dumneavostră nu vă oferă un astfel de formular, nu ezitați să întrebați de existența lui. Detaliile pe care dumneavostră le menționați în completarea chestionarului au o importanță crucială atunci când vine vorba despre beneficiile pe care sperați să le obțineți de pe urma ședințelor de masaj.

Alături de maseurul dumneavoastră, puteți încerca mai multe tipuri de tehnici, până când o veți găsi pe cea mai potrivită. Nu trebuie să vă fie jenă să vă rugați terapeutul să schimbe tehnica sau să aplice o presiune mai ușoară sau mai puternică, atunci când simțiți nevoia. Mai mult decât atât, puteți sugera chiar dumneavoastră tipul de masaj dorit.

În ceea ce privește vestimentația, este indicat să optați pentru haine cât mai lejere, în care vă simțiti confortabil. Totuși, în anumite tipuri de masaj este de preferat să renunțați la haine și să vă acoperiți trupul cu un cearceaf. În timpul sesiunii de masaj, veți sta întins pe o masa specială. Asigurați-vă că stați într-o poziție comodă, iar dacă simți nevoia să vă mișcați, comunicați acest lucru maseurului dumneavoastră, fără ezitare.

De regulă, persoana care vă face masaj vă va întreba dacă preferați mai degrabă ulei sau loțiune. Dacă suferiți de orice fel de alergie, fiți siguri să aduceți la cunoștința maseurul acest lucru.

În general, ședințele de masaj durează între 15 și 90 de minute, în funcție de tipul și scopul masajului.

Despre masaj - beneficii

Masajul îmbunătățește circulația sângelui, stimulează aportul de nutrienți și oxigen în țesuturi și reduce tensiunea arterială. Studiile au arătat că masajul poate fi benefic și în tulburări precum anxietatea, problemele digestive, durerile de cap, leziunile sportive, insomnia și problemele cauzate de stres. Este bine cunoscut faptul că pricipalul motiv care stă la baza apariției a 80-90% dintre boli este reprezentat de diferite forme de stres; terapia prin masaj s-a dovedit a fi un prieten de nădejde în combaterea unor astfel de probleme psihologice. Unul dintre principalele argumente pentru care masajul funcționează în combaterea stresului îl reprezintă efectul de relaxare asupra întregului organism, atât din punct de vedere fizic, cât și psihic.
Un masaj bun te ajută să-ți relaxezi corpul, dar și mintea, având numeroase beneficii asupra întregului organism: întărește imunitatea, îmbunătățește circulația și crește calitatea somnului.

Ce alte lucruri trebuie să știți despre masaj
Este normal să vă dezbrăcați. După cum spuneam și mai devreme, anumite tipuri de masaj presupun renunțarea la haine. De asemenea, este normal să vă fie jenă să vă dezbracați în fața unui străin, însă nu uitați că maseurii sunt profesioniști care văd, zilnic, zeci, poate sute, de clienți. Maseurul nu se află acolo să va judece pentru că aveți puțină burtică sau celulită în locuri nedorite; rolul său este să vă ajute să vă simți cât mai bine pe parcursul ședinței.

În orice caz, dacă dorința dumneavoastră este să râmâneți îmbrăcat, puteți opta și pentru acest lucru, însă s-ar putea ca intensitatea efectelor masajului să nu fie atât de puternice. Cel mai bine este să vă dezbracați atât cât vă simțiti confortabil.

Faceți un duș cald înainte de masaj. Aici nu este neapărat vorba despre igienă, desi este și acesta un aspect extrem de important, cât este vorba despre detensionarea dumneavoastră fizică și psihică. Un duș cald vă poate ajuta să vă reduceți anxietatea, pe care este normal să o simțiți înaintea unei experiențe noi, chiar dacă este vorba doar despre o sesiune de masaj. Cu cât sunteți mai relaxat, cu atât vă veți putea bucura mai mult de beneficile masajului, iar maseurului îi va fi mai ușor să-și facă treaba.

Mergeți la sală înainte de masaj, nu după. Dacă vă place să ve mențineți în formă și mergeți frecvent la sala de fitness, este bine să faceți acest lucru înainte de sesiunea de masaj.  Un prim argument ar fi acela că după antrenament, desi mușchii dumneavoastră vor fi obosiți, ei vor fi, în același timp, deja încălziți, numai gata de masaj. Apoi, unii specialiști recomandă să așteptați între 12 și 14 ore pentru a face sport după o ședință de masaj profundă.

Gazele intestinale sunt perfect normale. Efectul de relaxare produs de masaj duce la îmbunătățirea digestei, fapt ce, la rândul său, poate duce la flatulență. Nu trebuie să vă simțiți jenat de acest lucru. Este ceva ce se poate întâmpla oricui, iar un maseur bun știe că este un efect normal produs de masaj.

Pentru a evita, totuși, acest fenomen este recomandat să evitați alimentele bogate în fibre și să mergeți la toaletă înainte de a începe ședința de masaj.

Masajul nu trebuie să doară. O durere ușoară care se datorează unor grupe de mușchi încordate este normală, însă dacă simțiți că durerea vă creează o stare acută de discomfort, anunțați-vă imediat maseurul de acest lucru. Acesta, desi este un profesionist, nu se poate pune în pielea dumneavoastră pentru a simți exact senzațiile pe care le experimentați. Dacă simțiti, așadar, că acesta aplică o presiune prea mare, rugați-l să fie puțin mai blând.

Hidratați-vă intens după masaj. După o sesiune de masaj intens este posibil ca mușchii să de dezhidrateze, exact ca atunci după ce faceți sport. Aminți-vă să beți suficientă apă după fiecare masaj și încercați să evitați, pe cât posibil, cafeaua și băutuirile carbogazoase cu zahăr, care nu vor face decât să încordeze la loc mușchii care tocmai s-au relaxat.

 

 

Masaj – un remediu eficient antistres

Într-o lume din ce în ce mai grăbită, cine nu-și dorește o clipă de relaxare, pe care să și-o dedice în totalitate? O asemenea clipă poate fi obținută prin intermediul unui masaj – un remediu eficient antistres. M vine de la magie și de la masaj, ar putea afirma unii, […] mai mult »

Masajul anticelulitic poate fi efectuat acasă. Iată cum

Masajul este reprezentat prelucrarea manuală sau mecanică a ţesuturilor moi şi a sistemului muscular, cu scopul de a obţine efecte terapeutice. Pentru aplicarea masajului anticelulitic se folosesc palmele, degetele şi uneori chiar pumnii. Sunt şi tehnici care se aplică cu ajutorul unor obiecte, cum ar fi beţele de bambus. Acest […] mai mult »

Masajul anticelulitic, secretul unei pieli sănătoase

Una dintre cel mai des întâlnite proceduri folosite în combaterea celulitei, şi destul de accesibilă din multe puncte de vedere, este metoda aplicării mesajului anticelulitic. Masajul este prelucrarea manuală sau mecanică a ţesuturilor moi şi a sistemului muscular, cu scopul de a obţine efecte terapeutice. Pentru aplicarea masajului anticelulitic se […] mai mult »

4 lucruri pe care trebuie să le faci înainte şi după masaj

Beneficiile aplicării tehnicilor de masaj sunt cunoscute încă din cele mai îndepărtate timpuri. În scop terapeutic sau medical, aplicarea manevrelor specifice masajului a reprezentat o modalitate de pregătire şi vindecare. Este metoda prin care corpul uman era pregătit pentru a putea susţine un efort mare şi calea de vindecare în […] mai mult »