Masajul prenatal, remediu pentru durerile din sarcină

Masajul prenatal este un tip similar cu cel al masajului obișnuit – are ca scop relaxarea mușchilor tensionați, relaxarea picioarelor, îmbunătățirea circulației și a mobilității, și, în general, responsabil cu starea de bine.

Dar masajul prenatal este, de asemenea, personalizat în funcție de  nevoile femeilor însărcinate și a corpurilor lor în schimbare, iar terapeuții instruiți în masajul prenatal își ajustează corespunzător tehnicile.

Dezvoltarea sarcinii  schimbă centrul de greutate și pune foarte multă stres asupra spatelui, gâtului, mușchilor abdominali și a umerilor. Sarcina vă relaxează, de asemenea, ligamentele, ceea ce înseamnă că articulațiile pelvine sunt mai puțin stabile și, de asemenea, vă schimbă postura, trăgând pelvisul înainte.

Care sunt beneficiile masajului în timpul sarcinii?

Cercetările privind beneficiile terapeutice ale masajului pentru femeile însărcinate sunt limitate, dar studiile sugerează că masajul prenatal poate:

  • Îmbunătățește starea de spirit și poate reduce nivelul de stres
  • Reduce depresia și anxietatea prenatală
  • Reduce riscul nașterii premature și al greutății scăzute la naștere la sugarii ale căror mame se confruntă cu depresie prenatală
  • Reduce umflarea picioarelor (după masajul piciorului)
  • Aduce o stare de spirit mai relaxată pentru a te ajuta să faci  față cu  brio tuturor schimbărilor care au loc în această perioadă.

În momentul în care te decizi să mergi la câteva ședințe de masaj, este important să-i spui terapeutului care sunt zonele care te deranjează și care unde anume sunt localizate durerile.  De asemenea, spune-i dacă te deranjează ceva în timpul ședinței, inclusiv dacă poziția nu este una bună pentru tine.  

Cum stau pe masa de masaj când sunt însărcinată?

Chiar de la începutul sarcinii, poate fi inconfortabil să te întinzi cu fața în jos din cauza sânilor mari și umflați. În plus, odată ce burta a început să crească ar fi aproape imposibil să stai pe burtă pe o masă obișnuită de masaj.

Poți să te așezi pe partea preferată, cu o pernă sub toată lungimea corpului.  Unii terapeuți de masaj prenatali folosesc chiar și o masă sau un tampon special, cu zone și perne goale, pentru a proteja burta și sânii, astfel încât să poși sta  cu fața în jos.

Dacă stai cu fața în jos pe o masă specială de masaj, și simți că se accentuează durerea pe partea inferioară a spatelui, cerei terapeutului să găsească o altă poziție în care să nu simți niciun fel de durere.

Și reține că nu este o idee bună să te așezi pe spate, mai ales după ce ai trecut de jumătatea sarcinii, deoarece greutatea uterului exercită prea multă presiune asupra venei care returnează sângele din picioare în inimă.

Sursă foto: Massage Heights


MWISHO PE FACEBOOK

Ai ceva de adăugat?...

*