Masaj – un remediu eficient antistres

Într-o lume din ce în ce mai grăbită, cine nu-și dorește o clipă de relaxare, pe care să și-o dedice în totalitate? O asemenea clipă poate fi obținută prin intermediul unui masaj – un remediu eficient antistres.

M vine de la magie și de la masaj, ar putea afirma unii, pe bună dreptate. Încă din cele mai vechi timpuri, masajul a fost utilizat atât în scopuri curative, cât și pentru a induce o stare de calm și relaxare.

Astăzi se cunosc peste 300 de tehnici de masaj, o bună parte din ele oferind efecte miraculoase în ceea ce privește starea de bine a corpului. 

De ce e binevenit un masaj de relaxare?

Masajul pare să fi fost inventat pentru a scăpa oamenii de stres – acea stare de tensiune care poate afecta grav organismul.

Conform statisticilor, la nivel mondial, circa 43% dintre adulți, adică aproape jumătate din populația adultă, suferă de efecte adverse cauzate de stres.

Iar stresul se face responsabil, nu doar de migrene ci și de:

  • Mărirea tensiunii arteriale (creșterea presiunii sângelui);
  • Probleme cardiace (boli vasculare, cardiomiopatie, valvulopatii cardiace, boli cardiace inflamatorii/hipertensive/iscemice etc.);
  • Diabet (boală caracterizată prin creșterea cantității de zahăr în sînge și în urină);
  • Boli de piele (în special acnee);
  • Astm (boală care se manifestă prin greutate în respirație și prin contracția anormală a mușchilor bronhici);
  • Artrită (boală care se manifestă prin inflamarea articulațiilor în urma unei infecții microbiene sau a dereglării metabolismului.);
  • Depresie (stare patologică de tristețe, asociată cu neliniștea) ș.a.

Care sunt cele mai populare 5 tipuri de masaj de relaxare?

Conform sondajelor de opinie, realizate la nivel mondial, cele mai populare 5 tipuri de masaj de relaxare sunt:

  1. Masajul Suedez

Caracterizat prin mișcări blânde, dar eficiente, care vizează straturile superioare ale mușchilor, masajul suedez este, de obicei, alegerea numărul 1 în rândul profesioniștilor și a clienților, dornici de relaxare.

S-a demonstrat că atingerile ușoare din masajul suedez scad tensiunea din mușchii spatelui, gâtului și a umerilor.

  1. Masajul Shiatsu

Tip de masaj apărut pentru prima dată în Țara Soarelui Răsare, Japonia, Shiatsu este o terapie eficientă prin masaj, care se caracterizează prin alternarea presiunii exercitate asupra corpului cu ajutorul degetelor și palmelor. Mișcările în masajul Shiatsu includ tehnici numite “întindere” (stretching), “rulare” (rolling), “periere” (brushing) ș.a.

  1. Aromoterapia

În cazul aromoterapiei, clientul are parte de un masaj liniștitor, însoțit de varii uleiuri esențiale parfumate, pentru a spori efectele vindecătoare.

Aromoterapia se consideră eficientă în vindecarea oboselii, stresului și anxietății.

Uleiurile pentru aromoterapie pot fi: energizante, relaxante, calmante, reducătoare de stres sau utile în îmbunătățirea stării de spirit.

  1. Watsu

O combinație între Shiatsu și hidroterapie, Watsu este o metodă de masaj care utilizează atât apă cât și presiunea mâinilor pentru a înlătura stresul din corpul pacientului.

Watsu folosește o mulțime de mișcări și presiuni în timpul masajului, care sunt atenuate de efectul de amortizare al apei.

  1. Masajul Thailandez

Deși tentați să credem că a apărut în Thailanda, masajul Thailandez a fost utilizat pentru prima dată în India, acum aproximativ 2500 de ani.

Bazat pe Ayurveda și Yoga, tehnica de masaj implică utilizarea, de către terapeut, atât a mâinilor cât și a picioarelor, în vederea eliberării corpului de stres.

Masajul thailandez are nenumărate beneficii, detensionarea mușchilor și îmbunătățirea circulației sanguine fiind doar două dintre ele.

Bonus: Puteți încerca și automasajul, care se dovedește la fel de eficient, atât timp cât utilizați uleiuri pentru masaj, menite să vă relaxeze dar și să aibă grijă de pielea dumneavoastră.

Iată 3 produse pentru care ați putea opta:


MWISHO PE FACEBOOK

Ai ceva de adăugat?...

*